ЧП "Свена"
г. Киев,
ул. Бориспольская 9
тел/факc:
(044)223-41-35
(050)358-30-96

E-mail :
mail@svena.com.ua

Н.Зайцев

 
Главная
М. Монтессори
Н.Зайцев
Кубики на русском языке
Кубики на украинском языке
Кубики на украинском языке, собранные
Складові картинки
Методичка «Навчаймо читання українською мовою»
Комплект «Рахуємо до ста»
Абетка
Б.Никитин
Мягкие пазлы
Шнуровки
Для дошк. учреждений
Литература
Конструкторы и головоломки
БАЗОВАЯ ПРОГРАММА «Я У СВІТІ»
Учимся читать
Прайс
Обратная связь
 
META-Ukraine
Украинский
портАл
Разработано в Istyle
Дизайн Дарья Мулева
Информация взята по соглосованию и разрешению с официальгого сайта Н.А.Зайцева http://www.metodikinz.ru/

Навчання читанню українською мовою за методикою М.О.Зайцева

Посібник “ Навчаймо дітей читанню українською мовою ” призначено для навчання читанню дітей з двох-трьох років і може використовуватись у родині , в дитячому садку та школі . Ним можна користуватись і під час навчання тих дітей та дорослих , для яких українська мова не є рідною .

Автор посібника – відомий російський філолог Микола Олександрович Зайцев ( м. Санкт-Петербург ) . Його праці , присвячені ефективним методам навчання дітей читанню , проблемам вивчення граматики російської та англійської мов , математики , широко відомі в Росії та за ії межами ( Україні , Білорусії , Узбекистані , Молдові , США та ін .) .

Що ж нового й оригінального знаходимо ми в методах М. О. Зайцева ?

На кубиках  та таблицах діти бачать мовленнєві одиниці ( склади й літери ) , які вони “ проспівують ” і згодом складатимуть з них слова .

Для швидкого розпізнавання та надійного запам’ятовування використовуються мнемонічні засоби:

- поділ на групи за кольором ;

- за об’ємами ;

- за звучанням та вібрацією наповнювача ;

- за вагою .

Таблиці теж сприятимуть розпізнаванню блоків та запам’ятовуванню одиниць мовлення (складів та окремих літер). Кожен неминуче помічатиме: вище чи нижче потрібні кубики розташовані, зліва чи справа, всередині чи на початку або вкінці.

А що таке – самостійне складання слова з кубиків ( спочатку з майже непомітною допомогою дорослих ) ? Це справжнє диво – перетворення літер у слово .

Ділити слово на склади – заняття звичне для дитини . Можливість їх побачити викликає інтерес .

Показали склади МА-МА , ТА-ТО , ЛІ-ТО … Усе зрозуміло . Діти бачать ці склади , чують , як вони вимовляються , відрізняються від інших , виділяють , співають , легко складають з ними слова . Кожен кубик , кожна клітинка в таблиці – конкретний образ . Кубики ( чи призми ) тримаємо в руках , трясемо , повертаємо , складаємо з них слово . По таблиці водимо указкою , можемо нею “ писати ” слова , диктанти . Діємо наочно .

Не будемо перевтомлювати дітей , гратимемось з ними двічі або тричі на тиждень . Із старшими – не більше тридцяти хвилин . З малятами краще працювати по три хвилини п’ять разів , ніж протягом п’ятнадцяти хвилин одноразово . Якщо дитина захопилася грою , не будемо переривати заняття , поки дитина сама не припинить гру .

Як працювати ? З чого почати ? Звичайно , з імені дитини . КА-ТЯ – два кубики . Але дитина може складати їх по-різному : ТЯ-КА , ТЮ-КА , КО-ТЯ … Сімдесят дві комбінації утворюються з двох кубиків .

- Куди сховалось твоє ім’я ? Шукаймо його !

Так починається гра , під час якої дитина знайомиться із складами , засвоює їх .

Складемо слова МА-МА , ТА-ТО , БА-БУ-СЯ , ДІ-ДУ-СЬ , імена братика , сестрички , згодом – найбільш близькі й зрозумілі дитини слова : ко-ше-ня , ма-ши-на , ля-ль-ка , ха-та , де-ре-во . “ Пишемо ” слова кубиками і на таблиці указкою . Допомагаємо дитині , а незабаром вона захоче “ писати ” слова кубиками і на таблиці самостійно . Перед тим , як “ написати ” слово , його треба чітко , по складах вимовляти .

Зразу ж звертаємо увагу на дітей , які потребують посиленого тренування й розвитку умінь і навичок . Своєчасно проведена робота з такими дітьми сприяє тому , що вони в майбутньому не потраплять до груп відстаючих у навчанні та класів вирівнювання .

Прислухаймося до висновків логопедів : діти , що навчаються читанню за цією методикою , не мають суттєвих відхилень і недоліків у мовленні і навіть легко виправляють свої мовленнєві дефекти .

Навчаючи дітей читанню , обов’язково поєднуємо запропоновані прийоми й методи в різних комбінаціях . Не дозволяймо дітям довго сидіти . Нехай вони рухаються , підходять до таблиці , складають з кубиків слова . Хвалімо їх за старанність , за успіхи .

П’ятнадцятирічний досвід роботи М.О.Зайцева доводить , що діти , навчаючись за цією методикою , швидше опановують мовлення , “ чистіше беруть звуки ” ( за висловом автора методики ) , успішніше розвиваються . Ця робота перевірена часом і практикою . Педагог використовує рекомендовані вправи , керуючись своїм чуттям , у зручній для нього послідовності , враховуючи кількість дітей у групі , їх вік , рівень розвитку , темперамент дитини і навіть настрій .

 

Новинки

Звуковой анализ


Подписанные на украинском языке